ZÁRÓ SAJTÓKÖZLEMÉNY
TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0318
Innovatív művészeti oktatás Szendrőn és Szuhogyon
Két feladatellátási helyen egyszerre segítette diákjait az Ujj Viktor Géza Alapfokú Művészeti Iskola, amelynek fenntartója, a KLIK Edelényi Tankerülete 20 millió forintos fejlesztési lehetőséget kapott az Európai Unió támogatása és az Európai Szociális Alap társfinanszírozása révén.
A 2015 áprilisában elindított innovatív pályázati programban az iskola szendrői és szuhogyi feladatellátási helye, a Martinkó András Általános Iskola vett részt. Nagy hangsúlyt fektettek a kompetencia alapú kiválasztásra, illetve az adott programok hatékony megvalósítását lehetővé tevő csoportlétszámok kialakítására.
Közösségi rendezvények keretében a Reményi Ede Kamarazenekar (a vonós hangszerek bemutatása zeneművek által), a Theater Brass (a rézfúvós hangszerek bemutatása és felhasználásának lehetőségei), a Miskolc Dixieland Band (a klasszikus zene és a jazz közötti különbségek) és a Szendrői Művészeti Szalon koncertjei valósultak meg. Más alkalmakkor a kultúra fiatal nagykövete, a Kávészünet zenekar, a diákok körében népszerű Molnár Ferenc Caramel, majd Oravecz György világhírű zongoraművész voltak a fellépők.
Elindították informatikai képzéssorozatunkat is, amit pedagógus szakemberük tanórai vázlat alapján felépítve tartott meg a diákoknak a számítógépes alapismeretek, felhasználói szintű kezelés, az internet és a digitális szolfézzsal kapcsolatban.
Több alkalommal szerveztek szabadtéri mozgásos rendezvényt, egészségnapot. Igazi sztársportolók látogattak el az intézményekbe: a Pécsi Sasok két híressége, Katus Attila és Szentgyörgyi Romeo hatszoros aerobic világbajnok tartott csoportos mozgástréninget, majd mentálhigiénés előadást. Újabb alkalommal Pálos Attilával és Nagy Dániellel, a Vitakid SE és Mens Mentis szakembereivel találkozhattak a diákok. A BootCamp edzés az amerikai tengerészgyalogság erőnléti kiképzési módszereit tette a hétköznapi emberek számára elérhetővé.
A pályaorientációs foglalkozásokon az alap kiindulópont a társadalmilag eltérő státuszú, különböző képességekkel rendelkező diákok egyedi kompetenciáinak feltérképezése, feltárása és közösségi szintű megbeszélése volt. A három nagyelőadás első érzékenyítő tréningjét Pankotay Péter és Ruzicska László színművészek tartották. Második alkalommal Ledőné Dolmány Mária drámapedagógus szakember több kérdést járt körbe, gyakorlati síkra terelve és helyzetgyakorlatokra alapozva a foglalkozást. Harmadjára Kiss László az önmenedzselést és a művéseti menedzsment tudnivalóit járta körbe.
A halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeknek is tartottunk felkészítést: tanárkollégáink mentorprogram keretében foglalkoztak felzárkóztatásukkal, vagy épp tehetséggondozásukkal. A mentorprogram célja a tanulmányi eredmény javítása volt, valamint felkészítés a kamarazenélésre és a zenekarban való játékra a tanulók mentorálása révén a művészeti iskola tanszakain.
Az innovatív pályázaton keresztül az új módszertanok elsajátítása mellett az iskola célja a személyiségfejlesztés, a tehetséggondozás, a gyerekek művészeti nevelése volt. A művészeti területen felvételizni akaró növendékek mentorálása mellett a pedagógusok is hallgattak előadásokat differenciáló pedagógiai módszertan lehetséges megoldásairól, akkreditált képzés keretében pedig a konfliktuskezelés és a lelki egészség kialakítása, harmóniában tartása témájában szerezhettek OKJ-s bizonyítványt.
A projekt weboldala iskolánként külön címeken érhető el: szendro.innovativiskola.hu, szuhogy.innovativiskola.hu, amiken a képek mellett a szakmai beszámolók, összegzések, hangulatjelentések és hozzászólások is megtalálhatók.