INFORMATIKA SZAKKÖR 1-3

Kihasználva az iskola adottságait, a nagy tereket, a gyermekekkel megismertettük az őszi természet szépségeit. Játékos formában megismerkedtek a madarak hangjaival. Az őszi népszokások közül a szüret és a szürethez kapcsolódó szokásokat tanulhatták meg.  A tanulók közös körtáncokat-lánctáncokat táncoltak, ahol körbevehették, s így be is vonták csupán érdeklődő társaikat a táncos tevékenységbe.

Pl.: Csőszös fogó játék: a játék alkalmával, új dalokat tanultak és kihasználták az udvar adta lehetőségeket. Itt is megmutatkozott a közös játék, az együtt játszás öröme.

A szabadtéri, egészséges mozgásokkal, táncokkal, gyermekjátékok által, egy olyan különleges élményben volt részük a gyerekeknek, ami felgyorsult, információ dús mesterséges ingerekkel teli világban, már sajnos egyre jobban eltűnőben van és eltér a manapság megszokottól.

——

Az előadásokon a tanulók megismerkedhettek a Finale nevű kottaíró programmal, és hogy miben segítheti őket, hogyan tudják használni a zene tanulás során. Gyakorolhatták a hangok, ritmusok megjelenítését. Gyakran felmerülő probléma volt régen, hogy a gyermekek a megszokott nyomtatott kottaképhez képest, nehezen tudták értelmezni a tanár által kézzel írt feladatokat. Ez a probléma könnyen kiküszöbölhető most már ezen programoknak köszönhetően. Bemutatásra került továbbá, hogy hogyan tudnak készíteni skála variációkat abban a hangterjedelemben, amelyet az aktuális hangszeres tudásuk megkíván.

——

Az ókori görögök nevelésében a zene kiemelkedő szerepet játszott. Napjainkban az ének-zene oktatását hanyagolják el leginkább az iskolákban. Ez az a tantárgy, amit nem kell tanulni, aminek rovására a többi tárgy terjeszkedhet.  A zenei műveltség hiánya később a munkára és az emberi kapcsolatokra is kihat. A mindennapi éneklés, a zenehallgatás jelentősen hozzájárul a gyermekek szellemi fejlődéséhez. A gyermekek 6 – 10 éves korban a legfogékonyabbak, a legnyitottabbak az értékes zene befogadására. A számítógép új lehetőségeket nyújt a zeneoktatásban. Az informatikai szakkör keretén belül, a komolyzenei idézet felkelti a gyerekek érdeklődését az igényesebb, gondolatébresztő zene iránt.

A szolfézs oktató programok nagy segítséget nyújthatnak a gyerekek számára, hogy megkedveltessük velük a zenei hangszeres nevelés mellett elengedhetetlen zeneelméleti oktatást, új utakat nyitva ezzel a zeneoktatás terén. A gyerekek kedvelik az interaktív, azonnal ellenőrizhető feladatokat, a multimédiás ritmusgyakorlatokat és hangfelvételi lehetőségek számukra élményt nyújtó pillanatait. A játékos feldolgozás azokat a gyerekeket is az oktatóprogramhoz köti, akik eddig nem kerültek közelebbi kapcsolatba a zenével.

Az első alkalommal ezeknek az oktató programoknak a széleskörű lehetőségeit és alkalmazási területeit ismerhettük meg.

SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR 2-1 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR 2-2 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR 2-3 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR 2-4

SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR1 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR2 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR3 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR4 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR5 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR6 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR7 SZUHOGY-INFORMATIKA SZAKKÖR8