DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK 2.

A differenciálás a pedagógusi tevékenységek egy jól meghatározható rendszerén túl olyan szemlélet, amely természetesnek veszi a tanulók között meglévő különbségeket, illetve azt, hogy a különböző tanulók számára (a lehetőségek és korlátok figyelembevételével) megfelelő tanulásszervezéssel biztosítani kell az egyéni fejlődéshez szükséges optimális feltételeket. Kétségtelen, hogy a hátrányos helyzetből érkező gyermekeknek a mai magyar iskolában esetleg nagyobb arányban lehetnek tanulási nehézségei, ám ha az iskola jobban tudna alkalmazkodni a gyermekek eltérő sajátosságaihoz, szükségleteihez, akkor e problémák egy része talán nem is jelenne meg. A differenciált tanulásszervezés hatékonyságának biztosításában fontos szerepet kapnak a taneszközök, amelyek az egyéni különbségekhez képest történő fejlesztésben nélkülözhetetlenek. Fontos, hogy a pedagógusok a meglévő szemléltető- és taneszközöket képesek legyenek az egyéni és csoportos feladatokhoz megfelelően kiválasztani, a használatukat a személyes közreműködésükkel és indirekt irányítással hatékonnyá tenni, illetve szükség esetén a tartalmukat és formájukat módosítani.

Az előadás alkalmat adott arra, hogy különböző családi, illetve iskolai szituációk megoldását könnyebben oldják a pedagógusok. Sajnos ezeken a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű településeken számos konfliktus forrása a munkanélküliség, az alacsony iskolázottság ténye, az ebből egyértelműen következő nem megfelelő intelligencia. Ezekből adódóan sokkal nehezebb a pedagógus számára oldani a különböző konfliktus helyzeteket, így folyamatosan szükség van a megfelelő továbbképzésekre.  Ebben nyújtott nagy segítséget Tóth Zsuzsanna gyakorlati előadása.

SZUHOGY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-1 SZUHOGY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-2 SZUHOGY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-3 SZUHOGY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-4 SZUHOGY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-5