MENTORÁLÁS 6.

A mentori tevékenységem elsődleges célja volt a gyerekek auditív, vizuális és motorikus készségeinek fejlesztése változatos zenei anyag megismerésén keresztül, s mely zenei anyag elsajátítása és játszása örömteli élményt is nyújtson a növendékek számára.

A kiválasztott zenei anyag leginkább gyermekdalokból állt, melyek jó alapként szolgáltak a dallam és a ritmus elemi szintjének megismerésében. A zongoraórán mindig helyet kapott az éneklés valamint a ritmustapsolás is.

A kottaolvasást a kulcsok és a főhangok megismerésétől kezdtük, s eljutottunk mind a hét törzshang felismeréséig és elhelyezéséig a vonalrendszerben.

A helyes testtartást, kéz- és ujjtartást fokozatosan próbáltuk kialakítani az egyes újabb ujjak beállításának bekapcsolásával. A dalok váltott kezes játéka után elértünk az öt hangból álló egy kézzel játszott dalokig s majd az unisono és a tükörjátékot is megismertük. Mindezek tanulása közben a négykezes játékot is ki tudtuk próbálni, mely az együttzenélés örömét adva, továbbnövelte a növendékek zenetanulás iránti lelkesedését.

SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona01 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona02 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona03 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona04 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona05 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona06 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona07 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona08 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona09 SZUHOGY-MENTORÁLÁS-Korompai Ilona10

A program minden napja hasznosan, jó hangulatban telt. A gyerekek örömüket lelték a feladatokban. Megtanulták helyesen alkalmazni az arányokat. Megfelelő kompozíció, felületkezelés, színhasználat, illetve festői előadásmód jelentik azokat a készségeket, amikben fejlődés mutatható. A foglalkozások alkalmával lehetőség nyílt nemcsak a saját kézügyességük fejlesztésére, hanem társaik világába, alkotásiba való bepillantás is. Leginkább az agyagozás, mintázás tetszett nekik, hogy térben is tudunk foglalkozni egy adott témával nagyszerű lehetőség és hozzásegíti az egyént egy konkrét dolog megértéséhez. Ezen kívül segít a saját alkotómódszerünk kialakításában, hiszen sok gyakorlás szükséges ahhoz, hogy valaki igazán jól tudjon rajzolni, festeni, térben alkotni. Tehát összességében fejlődött a tanulók kézügyessége, térlátása, színérzékenysége.

SZUHOGY-Mentorálás - Herczeg Lilla2 SZUHOGY-Mentorálás - Herczeg Lilla3 SZUHOGY-Mentorálás - Herczeg Lilla4 SZUHOGY-Mentorálás - Herczeg Lilla5 SZUHOGY-Mentorálás - Herczeg Lilla6 SZUHOGY-Mentorálás - Herczeg Lilla7 SZUHOGY-Mentorálás - Herczeg Lilla8