MENTORÁLÁS 3.
A mentorálási alkalmak során először kettő majd három szólamú kamaraműveket szólaltattunk meg előbb úgy, hogy az egyik szólamot a tanár játszotta, végül csak a gyerekek zenéltek együtt. A feladat a nagyon egyszerűtől fokozatosan a nehezebb felé tartott. Külön figyeltünk a nehezebb ütemek kigyakorlására, valamint metronóm segítségével a tempó és a ritmus pontosságára. Előbb együtt mozgó majd ellentétes ritmusú gyakorlatok jöttek a sorban. A gyerekek nagyon élvezték az együtt játékot. Megismerték a kitartást a gyakorlásban és azt, nem mindegy nem mindegy hogyan gyakorolnak, ügyeltünk a részletekre. Megismerték a különböző réz- és fafúvós hangszerek kialakulásának történetét, megszólaltatásukat, az egyes hangszereken való játék nehézségeit. Felelevenítettük a zenei korszakokat, azok fő sajátosságait. Kísérletek elmesélésével megismerhették a klasszikus zene építő, valamint a metál kártékony hatásait.